Rahvusvahelised projektid Tallinna Tehnikagümnaasiumis
Artikkel on üleval siin.
Tallinna Tehnikagümnaasium osales aastatel 2014-2016 mitmes rahvusvahelises projektis, mis pakkusid meie kooli loodusainete õpetajatele võimalusi täiendada oma ametialaseid ja võõrkeeleoskusi läbi erinevate koostöö- ja koolitusprojektide.
Tallinna Tehnikagümnaasium osales aastatel 2014-2016 mitmes rahvusvahelises projektis, mis pakkusid meie kooli loodusainete õpetajatele võimalusi täiendada oma ametialaseid ja võõrkeeleoskusi läbi erinevate koostöö- ja koolitusprojektide.
Õppemeetodite kaasajastamiseks pidasime vajalikuks eelkõige õpetajate
harimist ehk uute oskuste ja kogemuste saamist võõrkeelses keskkonnas, et
õpetaja tunneks end hilisemates tegevustes koos õpilastega kindlamalt. Valisime
võimalikult erinevad riigid projektipartneriteks, et kogeda mitmekesisemaid
õppimis- ja õpetamismeetodeid. Kõikide projektide eesmärgiks oli luua uusi
rahvusvahelisi kontakte, täiendada end veebipõhistes koostöövõimalustes, et
lõpptulemusena valmistada ette mitmekesiste oskustega ja loova mõtlemisega
õpilasi, kes oleksid konkurentsivõimelised nii Eestis kui ka väljaspool
haridus- ja tööjõuturul kandideerides.
Erasmus+ õpirändeprojekt LORETTA
Õpirändeprojekti LORETTA (LOodus- ja REaalTeadused Tehnoloogia
Arengus) täiendkoolituskursusteks valisime erinevad IKT-alased
koolitused, kus lisaks uute oskuste saamisele oli võimalus täiendada oma oskusi
täielikult inglise keelses suhtluskeskkonnas. Projektid said teoks tänu SA
Archimedes ja programmi Erasmus+ abile.
Projekti oli kavandatud 4 õpirännet ja need toimusid ajavahemikul august 2014 – juuni 2016.
Projekti oli kavandatud 4 õpirännet ja need toimusid ajavahemikul august 2014 – juuni 2016.
- 22.-26.06.2015
“Using E-learning in the classroom”
Korraldaja: ITC
International Training Centre (Tšehhi), kursus toimus Suurbritannias, Londonis
Koostöös teiste riikide õpetajatega Rumeeniast, Küproselt ja Hispaaniast,
saime praktiseerida oma inglise keele oskust ja täiendada arvutialaseid
teadmisi. Pakuti ka võimalust osaleda linna tutvustaval ekskursioonil ja omal
käel uudistasime Londoni loomaaias, Loodusmuuseumis ning London Aquariumis.
Võtsime viiest päevast maksimumi (nii koolitus kui ka vaba aeg) ja saime
vilunud orienteerujateks Londoni metroos. Osalemine õpirändes oli silmiavav
ning uusi ideid pakkuv. Tegemist oli tõelise eneseületusega, igapäevasest
rutiinist väljatulekuga.
2. 02.-11.08.2015 “Web 2.0 Tools for
Effective Teaching and Project Work”
Korraldaja: TTI - Teachers Training
Institute (Poola), Krakow
Koolitus oli sisutihe, praktilise suunitlusega. Üle 30 osaleja üheksast
Euroopa riigist tegid nii individuaalset kui rühmatööd, jagasid kogemusi
ja tutvustasid oma IKT-alaseid parimaid praktikaid. Soovijatele korraldati
ekskursioone ja väljasõite tutvumaks imelise Poolaga - ekskursioonid Krakowis,
väljasõidud soolakaevandusse, Aushcwitzi, Zakopanesse, lodjasõit Tatra mägede
vahel. Suurepärane korraldus, sõbralikud koolitajad, tasemel õppetöö, lahedad
inimesed, 40°C Krakowis ja head konditsioneerid. Kui keegi otsib endale
IKT-alast koolitust, soojalt soovitan!
3. 03.-09.04.2016 “21st Century
Teaching Skills - The International Dimension in the classroom”
Korraldaja: InternationalSkole (Taani), toimumiskoht Korsika (Prantsusmaa)
Korraldaja: InternationalSkole (Taani), toimumiskoht Korsika (Prantsusmaa)
Meie koolituse peamiseks eesmärgiks oli teooria tutvustamine, kuidas
rahvusvahelist mõõdet tuua igapäevasesse ainetundi. Lisaks teoreetilisele osale
planeerisime oma kevadisi õppetunde ja -projekte kasutades selleks
olemasolevaid vabavaralisi võimalusi (miniprojektide loomine, millega jätkasime
taas kodus olles ning lisaks tekkisid ka ideed uute Erasmus+ koostööprojektide
kirjutamiseks). Planeeritud õppetööd täiendasid imeilus vahemereline varakevad
oma 30 kraadise kuumusega, 10 ideedest pakatavat õpetajat Taanist, Belgiast,
Bulgaariast ja Eestist ning säravad koolitajad Taanist - see nädal aega läks
lennates!
4. 20.- 24.06.2016 “Empowerment in ICT
Skills Making Use of Technology Tools” (veel toimumata)
Korraldaja: ETI - Executive Training Institute (Malta)
Korraldaja: ETI - Executive Training Institute (Malta)
SA Archimedes EEA/Norway Grants Science into reality
Samal ajavahemikul toimus ka meie kooli ja Islandi Kopavogur i
Menntaskolinn loodusainete õpetajate energiateemaline ühisprojekt.
Projekti peamiseks eesmärgiks oli koostada loodus- ja reaalainetele
toetuv energiateemaliste õppematerjalide veebipõhine kogumik ning tekitada
projektitegevuste kaudu partnerkoolide vahel temaatiline koostöö.
Projekti käigus koostati uusi ja kohandati olemasolevaid veebipõhiseid
materjale, rakendati erinevaid uuenduslikke õppemeetodeid, testiti valminud õppematerjale
mõlemas riigis, täiendati oma inglise keele oskust. Toimusid ühised
veebipõhised üritused, mida koordineeriti ja hinnati mõlemalt poolt interneti
vahendusel. Mõlemas koolis viidi läbi keskkonnanädalad, energiateemaline
videovõistlus ning ülesannete ja probleemide lahendamise veebivõistlused
õpilastele (näiteks “Autod ja liiklus”).
Õpetajate vastastikustel töövisiitidel said mõlemad töörühmad vahetult
tutvuda mõlema riigi energiaressursside, nende tootmise ja kasutamisega
(meil põlevkivi-, seal aga geotermaaljaamad) ning teiste kultuuriväärtuste, loodushariduskeskuste
ja koolisüsteemiga. Saadud teadmised ja kogemused oli muljetavaldavad mõlemale
poolele.
Nagu igas tegevuses, tekkis ka meil projektide jooksul probleeme. Suurimana
võiks nimetada 2015/16 Euroopa rändekriisi ja terrorismiohtu, mistõttu mõned
koolitusfirmad ütlesid õpirände koolituste kokkulepped lihtsalt üles. Näiteks
üks koolitusfirma Austriast tõigi koolituse tühistamise põhjuseks ebakindluse
koolitatavate turvalisuse tagamise osas. Veel võiks mainida kahe- ja
kolmetunnilist ajavahet Islandiga (nad ei kasuta suveaega), mis vajaliku skype-suhtlemise
keeruliseks tegi.
Siiski arvame, et meie õpetajatele suunatud projektid täiendasid üksteist
ja on osutunud tulemuslikeks. Õpirände projektis täiendatud IKT-oskused on
olnud vajalikud erinevate veebipõhiste õppematerjalide koostamisel, vormistamisel
ja kujundamisel. Koostöö Islandi õpetajatega on omakorda andnud võimaluse
kasutada õpirände koolitustel saadud kogemusi ja oskusi, selekteerides
ning kinnistades saadud teadmisi igapäevases koolitöös. Õpirände jooksul on
õpetajad olnud sunnitud esinema ja suhtlema inglise keeles. Jätkuv
tööalane koostöö Islandiga nõuab lisaks suhtluskeelele erialast inglise keelt
nii kõnes kui kirjas. Iga rahvusvahelises projektis osaleja tõi kooli
uusi nüansse veebipõhise koostöö võimalustest -
järjest rohkem kasutatakse e-õppe võimalusi ja valdkonnaülest ühistööd
erinevate ainete vahel. Lisaks IKT- ja keeleoskuse paranemisele on kasvanud
projektides osalenud õpetajate julgus ja eneseusaldus, tekkinud on
isiklikud kontaktid ja mõtted edasiseks koostööks. Lisaks sai kool tagasi
särasilmsed ja uutest ideedest pakatavad õpetajad. Ning lõpuks - loodusainete
tunnid ja ülesanded on muutunud ka õpilaste jaoks huvitavamaks ja rasked teemad
arusaadavamaks (vähemalt nii tuli välja õpilaste tagasiside-küsitlustest).
Gedi Põder, Ene Lehtmets, Maie Tibar,
Pilvi Tauer
TTG loodusainete õpetajad