kolmapäev, 27. august 2014

27.08 - aineõpetajate koosolek

1. Projekti LORETTA sisu kokkuvõte:
Projekti ,,LORETTA (LOodus- ja REaalTeadused Tehnoloogia Arengus)” tegevuse eesmärgiks on koguda ja koondada Eesti koolide õppekavale vastav ja meie koolile sobiv veebipõhine õppematerjalide kogum lõimimaks loodus- ja reaalaineid omavahel.
Õpirände kaudu saab osaleja uusi teadmisi-oskusi-kogemusi täienduskoolituskursustel vahetu suhtlemise käigus teiste riikide kolleegidega, näeb lähemalt erinevate innovatiivsete meetodite kasutamist õppetöös, tutvub teiste haridussüsteemidega. Avaneb võimalus osaleda erinevates riikides mitmesugustes töötubades, meeskonnakoolitustes ja konverentsidel, luua uusi kontakte eri riikide loodus- ja reaalainete õpetajate vahel. Aktiivselt rahvusvahelises koostöös osaledes saadakse kogemusi ja oskusi oma erialase töö tegemisel ning algatatakse ühisprojekte eri riikide koolide vahel, et luua uusi veebimaterjale, panna alus ühtse digitaalse õppematerjalide komplekti loomiseks.
Läbi õpetajate rahvusvahelise tegevuse süveneb kooli, ettevõtete, kõrgkoolide ja teadusasutuste vaheline koostöö. Kompetentne ja edumeelne õpetajaskond on vajalik õpilastele, lapsevanematele, kooli juhtkonnale ja laiemale kogukonnale, kes märkavad ja tunnustavad kooli edumeelsust loodus- ja reaalainete õpetamisel.

2. Projektis osalejad:
Õpirändes osalejateks on selleks motiveeritud loodus- ja reaalainete õpetajad, kellel on juba varasem rahvusvahelistes projektides osalemise kogemus ning tahe ja vajadus täiendada ennast ingliskeelses keskkonnas. Seetõttu soovimegi õpirändes ühendada need vajadused ja viia läbi IT-alane täienduskoolitus ingliskeelses rahvusvahelises keskkonnas, kus ühtlasi luuakse ka uusi kontakte eri riikide õpetajate vahel.

3. Projekti väljundid:
Õpirände käigus:
- arendatakse loodus- ja reaalainete õpetajate võõrkeeleoskust läbi IKT-alaste tegevuste;
- saadakse uusi oskusi erinevate õpetamismetoodikate rakendamise osas (koolitajate eeskuju);
- omandatakse uusi ja täiendatakse olemasolevaid teadmisi IKT-valdkonnas (web 2.0 vahendid jt);
- saadakse reaalseid kogemusi IKT-alaste ühistöö vahendite kasutamise osas ingliskeelses keskkonnas;
- harjutakse kasutama erinevaid veebipõhiseid vahendeid igapäevases ja projektitöös;
- koostöös teiste riikide õpetajatega tehakse eeltööd e-kursuse materjalipanga jaoks;
- koostöös teiste riikide õpetajatega omandatakse uusi õpetamiskogemusi, sh. uuritakse eri meetodeid ja nende kasutamise tulemuslikkust ühiste teemavaldkondade õpetamisel;
- koostöös teiste riikide õpetajatega paranevad teadmised teiste riikide geograafiast ja kultuurist;
- täienevad teadmised teiste riikide õppekavadest ja koolitöö korraldusest;
- sõlmitakse uusi isiklikke tutvusi, mida on võimalik ära kasutada edaspidises projektitöös.

4. Projekti tulem:
Õpirände projekti eesmärgiks on luua veebipõhine e-kursus/õppekomplekt lõimimaks loodus- ja reaalaineid ning selle tegevuse käigus arendada loodus- ja reaalainete õpetajate võõrkeele- ja IKT-oskusi, saada uusi kogemusi erinevate õpetamismetoodikate rakendamise osas, luua uusi kontakte teiste Euroopa Liidu riikide õpetajatega.
Õpirände projekti võib lugeda õnnestunuks, kui:
- koostatakse e-kursus/digitaalne õppematerjal kasutamaks vahendeid lõimituna loodus- ja reaalainete õpetamisel;
- õpirändes osalenud õpetajad algatavad uusi projekte ja kaasavad suuremat arvu õpilasi/õpetajaid enda ümber;
- igal õppeaastal võtab kool osa vähemalt 1 rahvusvahelisest projektist (eTwinning);
- kooli õppekava on pidevas arengus, tehakse muudatusi valik- ja vabaainete ainekavades;
- iga õppeaasta lõpus õpilaste ja lapsevanemate hulgas läbi viidava tagasiside-küsitluse tulemused näitavad kasvavat huvi loodus- ja reaalainete ning projektõppe osas.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekti meeskond:
Pilvi Tauer, Ingrid Aamisepp, Maie Tibar, Gedi Põder, Ene Lehtmets, Lemmi Jõe, Annika Pruul.

Lähenevad üritused:
keelekoolitus TTG-s,
ideedepanga loomine,
energia-teemaline projektipäev koolis.